Accessibility

DGERIC at the National Course "Accessibility to cultural heritage" organized by the Museo Tattile Statale Omero

La Direzione generale Educazione, ricerca e istituti culturali prende parte al corso di formazione dedicato all’accessibilità del patrimonio culturale, organizzato dal Museo Tattile Statale Omero, …

READ MORE  

December 3, 2023: International Day of Persons with Disabilities

Con il consueto slogan Un giorno all’anno tutto l’anno, il Ministero della Cultura aderisce, anche per quest’anno, alla Giornata internazionale delle persone con disabilità del …

READ MORE  

December 3, 2023: International Day of Persons with Disabilities

Con il consueto slogan Un giorno all’anno tutto l’anno, il Ministero della Cultura aderisce, anche per quest’anno, alla Giornata internazionale delle persone con disabilità del …

READ MORE  

International day of persons with disabilities December 3rd

The Ministry of Culture adheres to the International Day of Persons with Disabilities which occurs on December 3rd. The MiC thus confirms its commitment to the …

READ MORE  

'Art Conversations': 19th and 20th centuries, history and its narrative

On 9 December, from 16.00 to 18.30, the program 'Conversazioni d'arte' will be broadcast on Slash Radio Web; fifth and last appointment of Imagina. …

READ MORE  

3/12/2021 International Day of the Rights of Persons with Disabilities

Also this year the Ministry of Culture adheres to the International Day of the Rights of Persons with Disabilities on December 3, established in 1992 by the UN. It promotes…

READ MORE  

Painted stories. The mimesis of the arts in Renaissance culture

On 30 September, from 16.00 to 18.30, a new transmission of the Conversazioni d'arte program will be broadcast on SlashRadio Web. The third appointment Painted stories. The…

READ MORE  

'The beautiful stylus that did me honor' Contribution to the 'year of Dante 2021'

Il 29 luglio, dalle 16.00 alle 18.30, su SlashRadio Web va in onda il secondo appuntamento di Imagina. Un patrimonio da leggere e raccontare per il …

READ MORE